Morgenmad i farver

IMG_0326.JPG

Noget jeg har lagt mærke til er at vegansk mad (i hvert fald når jeg laver det), er fyldt med farver.

Det ser indbydende ud og gør mig endnu mere sulten. Mums!

Her er der chia grød, en grøn protein smoothie og på tallerkenen er der salat, kokos-stegte plantains og avocado.

Det tog mig fem minutter at lave maden. Sandt.

Chia-grøden laves dagen før og stilles i køleskabet. Put 2 spsk. i et glas og hæld enten kokosmælk eller mandelmælk over og tilsæt lidt vanilje. Rør rundt og lad stå til morgenen efter.

Tilsæt frysetørret hindbær, hakket mandler eller hvad du har lyst til før du spiser den.

Den grønne smoothie laves på 2 min.
Hæld 1/3 af en pose frosen spinat i blenderen med 1/2 avocado, saften fra 1 citron, 1 scoop vanilje protein fra Plantforce, lidt kokosmælk, og vaniljepulver. Blend og voila!

Salaten var en rest fra igår, avocado skar jeg i skiver med lidt citron over og plantains blev skåret i skiver og stegt i kokosolie, karry og all-round-krydderi fra Urtekram!

Fem minutter og voila!

Nyd det.

Advertisements

2 thoughts on “Morgenmad i farver

  1. Hej Nina. Jeg kan anbefale dig at tjekke Freelee The Banana Girl ud. Jeg lever selv Raw Till 4 ligesom Freelee, og det er fantastisk. Det er en healende livsstil, og jeg tror helt bestemt, at overflod af frugt vil hjælpe dig:-) Vegan hugs, Helle

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s