Er du doven?

IMG_6481

Springer du ud af sengen fyldt med energi og glæder dig til din træning.

Er du doven?

Eller er det i virkeligheden fordi du ikke har styr på basics?

Som i jo nok ved er jeg ikke den der laver de mest avanceret træningsprogrammer og kostplaner.

Hvorfor ikke det?

Fordi min oplevelse er at folk ikke har styr på det mest basale.

Oftest når jeg får en ny klient siger de til mig “jeg er doven”…

Så siger jeg. Det tror jeg ikke på, for så ville du ikke være her hos mig!

Så fik vi allerede aflivet den myte om dovenskab.

Jeg oplever at dovenskab ofte bliver forvekslet med ikke at have energi, fordi man ikke har styr på basics.

Der er en kæmpe stor forskel!

Kvinder har ofte en tendens til ikke at spise nok mad. Mange har lavet deres egen kur som jeg kalder helvedeskuren.

Helvedeskuren er en blanding af fastedage, lowcarb og lavkalorie.

Med det resultat at man ender med smerter i led og muskler, kan have svingende feber, ekstrem træthed, manglende livsglæde… Ja listen er lang.

Så er det klart at kroppen efter en dag på kaffe, lidt agurke stænger, en bladsalat og mere kaffe (!) har svært ved at performe eller fremtvinge nogen energi overhovedet.

Det er ikke en kur der anbefales!

Nogle af de ting jeg kigger på med mine klienter er:
– Søvn
– Væskeindtag (udover kaffe og champagne).
– Mad. Ikke bare nærende og sund mad, men sørme også nok.
– Deres omgivelser. Stress, uro osv.
– Deres selvopfattelse

Man kan rykke ekstremt meget når man bare for styr på basics!

Så husk at kigge på basics før du stempler dig selv som doven.

Advertisements

6 thoughts on “Er du doven?

  1. inspirerende og lærende blogindlæg! det giver super god mening med den store forskel ml at være doven og bare ikke have balance i basics – jeg har helt samme erfaring, hvilket overraskede mig meget. men heldigvis for det og at man ikke “af natur” er doven og derved ikke kan gøre noget ved det 😉 skide rart indlæg du har skrevet der!

  2. Sikke et dejlig positivt indlæg Nina! Ofte bliver det meget “enten eller” indenfor træning synes jeg og jeg er altså heller ikke typen som motiveres af én der står og råber at jeg skal tage mig sammen, så er jeg langt større fan af din tilgang. Jeg kender flere veninder der har svært ved at få gang i træningen og de har nærmest internaliseret den der; jamen jeg er nok bare doven. Eller også har du ikke fundet en realistisk træningsform for dig?
    Fedt beskrevet, jeg gemmer indlægget og videresender til nogle der måske kunne have brug for et kærligt klap 😉

  3. Men hvor meget er nok mad? Ved godt det er individuelt, men kan du give et fingerpeg over mængden du spiser på en dag? Tror måske min manglende fremgang med kettlebells skyldes for lidt mad på trods af jeg på ingen måde sulter mig selv.

    • Hej Lotte
      Det svinger helt vildt fra dag til dag, alt efter hvad jeg laver, min træning osv. Så det er ekstrem svært for mig at sige… Hvis du tror du får for lidt mad, så prøv at skrue op for mængderne eller tilføje et ekstra måltid. Måske du skal kigge på om du får nok grøntsager, protein, stivelse, sundt fedt osv.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s