Booty workout

IMG_8374

I weekenden havde jeg en laber booty workout med den seje, stærke og virkelig søde Marc. Marc har 20 års erfaring og er en skide dygtig træner!

Udover man får struttende balder, hvorfor skal man så træne sin booty?

Der er flere som slipper af med deres lænde/ryg problemer. Mange oplever at få en bedre kontakt og får styrket deres bækkenbund. At styrketræne kan være med til at øge din kropsbevidsthed.

Personligt har jeg færre smerter når jeg styrketræner. Det holder ligesom min krop på plads.

Jeg træner oftest med kettlebell med mine klienter, men det var super sjovt at træne som Marc gør!

Der er uendelige muligheder at træne på. Her kan i se hvad vi trænede.

Først 10 min. opvarmning.

10 reverse lunges (pr. ben) i smith stativ med lidt vægt. I superset med 10 air squats.
x4

10 squats i smithstativ med lidt vægt i super set med 10 bulgarian split squats. Jeg startede med håndvægte, men i den sidste runde af Bulgarien splitsquat kunne jeg kun uden vægte.
x4

15 legcurl (med pause i de sidste 5 så det rigtigt svider) i super set med stivbenede dødløft med dumbbells.
x3

Tog omkring 50-60 min.

Jeg garanterer dig for at du kan mærke din numse bagefter!

Husk at op eller nedjusterer alt efter træningserfaring og hvordan du har det den pågældende dag!

God træning.

Advertisements

5 thoughts on “Booty workout

  1. Hej Nina
    Jeg læser ofte på din blog og finde en masse inspiration. Jeg vil lige høre dig om hvor tit du træner booty og er det noget ligende dette program du træner pr gang? Tak for en super blog. Mvh Malene

    • Hej Malene
      På baggrund af min sygdom svinger det enormt meget hvordan jeg har det. Så træner faktisk ud fra dagsformen. Jeg træner måske sådan her 1 gang om ugen, og ellers kortere træningspas med kettlebells hvor jeg får trænet hele kroppen. Hvis du ikke er vant til at træne så meget ville jeg ikke starte så hårdt ud. Men evt. baldeløft (for at vække balderne, så de kan squeeze) kettlebell dødløft, walking lunges. Andre dage kunne det være squat, hip thrusters og bulgarian split squat. Men generelt hvis du er i opstartsfasen med at træne vil jeg helt klart anbefale helkropsprogrammer 🙂

      • Hej Nina
        Mange tak for dit svar. Jeg er sådan set ikke helt nybegynder i styrketræning men har også en kronisk sygdom og har lige fået lavet en biosignature som viser at jeg har for meget kortisol i kroppen. Derfor vil jeg se hvad du træner da du jo også har nogle kropslige udfordringer at tage hensyn til ift træning.
        Mange tak endnu engang det har givet mig meget og ikke mindst at følge dig både på insta og her.

      • Ja. Jeg vil anbefale dig at købe Anna Bogdanovas bog “Skyhøj forbrænding”. Der startede jeg ud efter at have været sengeliggende i 5-6 mdr. Det er en virkelig god bog (og billig) der tager dig i hånden. Det er sådan jeg lærte at træne virkelig effektivt. Inde på hjemmesiden performbetter.dk kan du både købe bogen og en kettlebell 🙂 Held og lykke!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s