Sygdom og træning? 

 Mange mennesker har ekstremt høje forventninger til sig selv.

Også når de er syge.

Sygdom kan være mange ting. Influenza, stress, kroniske sygdomme eller bare have mindre overskud end man plejer.

Hvad gør man så?

Istedet for at lave planer til når du har det skide godt og alt kører, så må du tage udgangspunkt i hvor du er.

Det betyder at du i en periode må sænke dit ambitionsniveau. Du må lære at være med det der er.

Jeg startede med at træne med Anna efter at have været sengeliggende i 6 mdr. pga. borrelia.

Jeg havde før været vant til en hårdere belastning. Længere tid. Mere vægt.

Tough shit. Det var ikke der jeg var længere! 

Anna lærte mig at man sagtens kan træne selvom ens krop ikke fungerer optimalt. Man skal bare justere!

Og det er fra dag til dag. 

Jeg træner nu hvad efter hvordan jeg har det. Det skifter fra gang til gang!

Det er for mig en del af en bæredygtig sundhed, som er min store passion! Den sundhed du kan fortsætte med hver evig eneste dag, også når livet kommer i vejen.

Det handler om at være omstillingsparat. Det handler om at være god til at kende forskel på hvad du synes er optimalt oppe i hovedet og lære at mærke efter hvor du egentlig er.

Den bedste træning er den du får gjort! Også selvom det er 10 min. 

10 min. 4 gange om ugen, 52 uger om året er 2080 min. Hvilket er en hel del mere end ingenting! 

Så gør dig selv den tjeneste at lære og mærke efter. Lær din krop at kende og for Guds skyld respektér det!

Sådan bliver stærkere og sundere på sigt. Resten af dit liv.

God træning! 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s