Skruk 

  
Efter min mor blev syg har jeg tænkt meget over hvad jeg gerne vil. Sådan i livet. Karriere, børn og sådan…

Store tanker – i know.

Jeg har fundet ud af at jeg vildt gerne vil have børn. Det vil jeg simpelthen.

There i said it.

Jeg er virkelig skruk! Jeg vil rigtig gerne have børn mens min mor lever. 

Frygten for ikke at få børn mens min mor lever er forfærdelig! Den er der og jeg kan ikke benægte det. Men jeg snakker med min mor om det. Det hjælper. 

Det er jo tydeligvis ikke imorgen jeg skal have børn, men heller ikke om 10 år. 
Der er også det der med at jeg jo ikke har en kæreste. Det kommer på et tidspunkt. Jeg har ikke travlt med det. 

Men behøver man en kæreste? 

Nej det gør man slet ikke. Faktisk overhovedet ikke. Man kan sagtens være en fantastisk og awesome mor uden at have den oprindelige “mor-far-baby” model.

Min elskede veninde Anne fik et barn med underboen. De er ikke sammen og hun er en helt igennem fantastisk mor (det er også hendes baby Emma Jo på billedet).

Det er kvinder som Anne der er en kæmpe inspitation for mig! For alt er jo muligt. Man kan alt, også få børn selvom man ikke vælger standard versionen.

Hvad tænker du om børn og hvordan man får børn? 

Advertisements

Top 10 tinder

Altså jeg er jo ikke ekspert! Men min ven Thomas og jeg har lige kigget lidt på tinder og set nogle af de bedste billeder.

Kan i mærke det bliver godt?

1. Jeg er så mystisk at jeg ikke ved hvem jeg selv er!  

 2. Jeg vil ikke selv stå ved at jeg er på tinder så kend mig på min næse.
 3. Den ses oftere end man skulle tro. Nedefra er ikke altid en god vinkel. Det er sjældent frøperspektiv gør noget godt. Medmindre du skal sende et penisbillede (alt er større i frø! #vigtigt)  
  
4. Billeder med dig og dine venner. Nu ved vi godt hvem der er Thomas og Nina, men men.. Det er ikke altid det vides hvem du er! Det er træls at sige ja til dig, hvis det egentlig var din lækre ven.    
    

 5. Du er for cool til den her verden. Stop. Stop.   
   
 6. Du elsker at træne. Sundhed er sejt. We get it!  
 7. Globetrotteren. Jeg hader officielt ordet globetrotteren. Tak tinder! 
8. Hjemmehygge er bare bedst!! 
9.Partyyyyyyy!!!!!  
10. Tinder er bomben!  
Er der nogen vi har glemt?
 

  

#ninafrahorsens

  
Jeg træner det jeg kan! 

Som i nok har lagt mærke til er jeg ikke den der kommer med vilde PR. 😁 Til gengæld træner jeg det jeg kan. F.eks. efter det anfald jeg fik i sidste uge har skulle starte “forfra”. 

Det betyder at jeg må starte med lavere vægt, færre tid og reps. Og sove 12 timer om natten plus det løse. 

Men hvis man gør hvad man kan hver dag… Ja så kan man ikke forlange mere. Dit bedste hver dag er langt bedre end hvis du giver op.

På et tidspunkt forbandede jeg det langt væk at jeg var ikke var sådan en der kunne opleve vilde fremgang og blive mega stærk. I ved nogle af de seje og stærke piger her på insta (som jeg stadig beundrer max.!). 

Jeg havde en eller anden idé om at jeg skulle være speciel (hej kæmpe ego!), at jeg skulle komme igennem min sygdom og være pisse stærk og have den vildeste krop og være mega meget ovenpå. 

Indtil jeg kom i tanke om at jeg jo for fanden bare er #ninafrahorsens.

 Når man er mig så tror jeg man er super gennemsnitlig. Jeg har ikke den vildeste krop. Jeg er heller ikke den stærkeste. Jeg spiser gennemsnitlig sundt. Jeg ser gennemsnitlig ud. Jeg er gennemsnitsstærk. 

Jeg måtte simpelthen tage en snak med mit eget ego om at være “oh so fucking speciel”.

Det har ikke noget med janteloven at gøre… Det handler om at være som er man. Også selvom man er den vildeste average Joe! 

Så idag slår jeg et slag for at du ikke behøver være speciel. 

Du er måske bare ligesom alle os andre. Pisse sød og sej og sikkert også uinteressant på mange områder. Stærk og svag. Selvsikker og usikker. Alt sammen på en gang. 

Man kan sagtens være glad og samtidig være mega gennemsnitlig. Det er så fint.

 Hilsen Nina fra Horsens ✌️

#tinderslut

  
Ja jeg er på tinder. Og har været der et par dage.

Det er et sindssygt koncept. 

Du sidder og bruger 2 sek. af gangen  på et billede af en person du ikke kender, og skal beslutte om den her person er en du gider overhovedet at snakke med… Det er skørt! Specielt hvis har lidt (læs:meget) beslutning-tagnings-angst.

 Men altså. Ja jeg er der. 

For det er sjovt. 

Top 3 hvorfor Tinder er bomben:

  1. Man kan møde folk man ellers aldrig ville møde
  2. Der er mænd OG kvinder. Så man behøver beslutte om man er straight eller gay. Bomben!
  3. Det er pisse sjovt at grine af med sine venner (sorry)!

Top 3 nederen ting ved Tinder

  1. Folk synes ikke altid jeg er sjov når de spørger hvad jeg søger og jeg svarer en at jeg helst vil være gravid på første date. Eller når de spørger om jeg har haft en god dag og jeg siger ja fordi jeg ikke hiv men KUN klamydia. Eller når de spørger hvad jeg søger og jeg siger en at flashe mit nyligt blegede røvhul. Det er åbenbart meget seriøst det der tinder! Jeg synes selv jeg er pissesjov.
  2. Man kan have god skrive energi og forfærdelig i virkeligheden og ende med at skulle på date og gå efter 35 akavet min. med undskyldningen om “jeg har glemt at gøre rent”. Ja. Det skete. 
  3. Det bliver lidt trivielt. Folk er de samme. Hvad laver du? Hvad søger du? Jeg ved sgu da ikke en skid… Jeg ved da ikke hvad jeg søger. Et knald? Ja nogle gange. Mit livs kærlighed… Ja hvis han eller hun lige faldt ned i armene på mig. Jeg vil hellere spørges hvor meget jeg snatcher eller hvor mange shots jeg kan drikke. 

Og guys. Tag noget tøj på! Tinder er værre en instagram lige efter en bikini-konkurrence.

Tinder din gamle luder…

Sund resten af livet 

  
Vil du gerne være sund resten af livet? Vil du gerne komme din overspisning til livs? Vil du gerne lære at navigere rundt i hvad der er det rigtige for dig?

Ja sgudda!

Måske du så kan overveje at lægge godt/dårligt på hylden. Det er alligevel kun tanker der findes i dit hoved.

Mange føler sig gode når de har trænet, spist salat og drukket vand. Mange føler sig tilsvarende dårlige når de spiser burger, chips, ligger på sofaen og har tømmermænd.

Men spørgsmålet er hvad du kan bruge det til? 

Som regel ingenting overhovedet!

Hvad hvis der ikke fandtes godt eller dårligt. Hvad hvis du ikke behøvede analysere alle dine skridt.

Det behøver du måske slet ikke! Du kan bare beslutte at forholde dig neutralt. 

Ja så spiste du kage. Hvad så?

Hvis du besluttet dig for at det er dårligt og skidt, ændrer det så ved situationen? Not really. Du har jo stadig spist kagen… 

Hvis du istedet for kan være konstaterende er det lidt nemmere.

  1. Du spiste kagen
  2. Du fortrød 
  3. Du har dårlig samvittighed
  4. Du slår dig selv oven i hovedet og bruger en masse energi på at være sur på dig selv
  5. Ok.
  6. Slet den dårlige samvittighed
  7. Vi prøver igen
  8. Du spiste et stykke kage
  9. Og hvad så?
  10. Du ville egentlig gerne ikke have gjort det
  11. Ok
  12. Hvad kan du så gøre anderledes?
  13. Slap af. Nyd det. Det er ligegyldigt. 

Ser du pointen? 

Hvis man øver sig i at være mindre dømmende og mere konstaterende kan man også være mere objektiv omkring sig selv og dermed højst sandsynlig komme med flere brugbare løsninger til sig selv.

Makes sense? 

#sundikrise – træn når du vil

  
Jeg har lige haft en periode med meget korte træninger, hvis der overhovedet var nogen.

For nogle måneder siden var jeg helt nede. Sådan helt håbløs. Det har bare været et hårdt år med min sygdom, min mors sygdom, Umahro og jeg der gik fra hinanden og jeg blev hjemløs.

Jeg mistede motivationen og havde mest lyst til at gå lange ture, træne i max. 10 min. ad gangen og ellers bare slappe af. Skrue helt ned for ambitionsniveauet!

Det gjorde jeg. Denne gang uden nogen form for skam eller skyldfølelse. Jeg holdt fast i troen på at motivationen ville komme tilbage hvis bare jeg slappede af med at træningen ikke var det jeg havde mest brug for… Det var til gengæld netflix og søvn.

Og ved i hvad?

Der skete ikke en skid udover at jeg nød det. Jeg tog ikke på. Jeg mistede ikke alt min muskelmasse. Jeg blev ikke en sofa kartoffel. 

Det var det jeg havde brug for! 

Nu er min motivation helt naturligt vendt tilbage. Jeg både løber intervaller og træner med kettlebells. 

Perioden med ulyst til træningen varede meget kortere end hvis jeg havde prøvet på at undgå den.

Så er du inde i en periode med ulyst, så lad vær! Der er mange måder at bevæge sig på… Begynd til dans, svømning eller gå en tur.

Man kan alligevel ikke undgå det uundgåelige!

For mig virker lystbetonet træning motiverende. Hvad virker for dig?

God træning eller hvad du finder på.