#sundikrise – træn når du vil

  
Jeg har lige haft en periode med meget korte træninger, hvis der overhovedet var nogen.

For nogle måneder siden var jeg helt nede. Sådan helt håbløs. Det har bare været et hårdt år med min sygdom, min mors sygdom, Umahro og jeg der gik fra hinanden og jeg blev hjemløs.

Jeg mistede motivationen og havde mest lyst til at gå lange ture, træne i max. 10 min. ad gangen og ellers bare slappe af. Skrue helt ned for ambitionsniveauet!

Det gjorde jeg. Denne gang uden nogen form for skam eller skyldfølelse. Jeg holdt fast i troen på at motivationen ville komme tilbage hvis bare jeg slappede af med at træningen ikke var det jeg havde mest brug for… Det var til gengæld netflix og søvn.

Og ved i hvad?

Der skete ikke en skid udover at jeg nød det. Jeg tog ikke på. Jeg mistede ikke alt min muskelmasse. Jeg blev ikke en sofa kartoffel. 

Det var det jeg havde brug for! 

Nu er min motivation helt naturligt vendt tilbage. Jeg både løber intervaller og træner med kettlebells. 

Perioden med ulyst til træningen varede meget kortere end hvis jeg havde prøvet på at undgå den.

Så er du inde i en periode med ulyst, så lad vær! Der er mange måder at bevæge sig på… Begynd til dans, svømning eller gå en tur.

Man kan alligevel ikke undgå det uundgåelige!

For mig virker lystbetonet træning motiverende. Hvad virker for dig?

God træning eller hvad du finder på. 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s