En god mellemting

  
Dagens noget tåget løbetur… Jeg ved ikke hvor langt eller hvor hurtigt jeg løb. Jeg ved jeg har det godt nu. 

Det er vigtigt for mig! 

Men skal man ikke presse sig selv til sine træninger?!?!

Jo. Nogle gange. Når overskuddet er der. Det er mit ikke for tiden. 

Studiet fylder virkelig meget og jeg har bare været sådan ret stresset og følt mig presset på mange fronter. Så jeg har ikke brug for at presse mig selv på flere fronter. 

Det betyder ikke at jeg giver helt op og lægger mig under dynen for evigt. Det får jeg det heller ikke godt af. En god mellemting. Ved ikke at presse mig selv får lyst til min træning.

Lige nu skal jeg have det godt, og en 25 min. løbetur var rigtig fint. Ligesom at igår var 15 min. swings og en halv times dans fint. 

Der er resten af livet til at presse mig selv. Det går nok alt sammen! Nu handler det bare om at have det godt. 

God lørdag venner!

Advertisements

Motivation

  
Let’s face it…

Der er bare dage det er sjovere at træne end andre. Nogle gange gider jeg ikke og andre gange er det fordi jeg bare skal gøre noget andet.

Måske det her kan hjælpe dig i perioder hvor du kæmper lidt.

  • Måske det handler om at den planlagte træning keder mig, så gør jeg noget andet. Variation er vigtigt for mig.
  • Det hjælper mig at sætte musik på. Nogle gange prodigy, andre gange happy happy, andre gange 90’er hip hop.
  • Jeg diskuterer så lidt med mig selv som muligt og tager tøjet på og gør noget.
  • Træning med andre virker for rigtig mange!
  • Find et tidspunkt på dagen der virker! Jeg skal som regel op kl. 6 og ved at jeg derfor ikke står op kl. 5 og træner, så planlægger jeg at gøre det senere.
  • Siger til mig selv jeg skal lave halvdelen af det jeg har planlagt (så er det mere overskueligt at komme igang) og når jeg er igang har jeg som regel lyst til at lave det hele alligevel.
  • Slapper lidt. Måske du har brug for en uges pause, så du igen glæder dig til træningen.

Hvad virker for dig?

God træning!

Nye udfordringer

  
 Jeg læser til psykomotorisk terapeut og arbejder med mennesker og vil gerne gøre det så godt som muligt. 

Det betyder meget for mig at gøre det godt. 

Imorgen skal jeg i praktik. Jeg er simpelthen så nervøs. Jeg skal vide en masse om anatomi, fysiologi, psykologi og behandling. 

Det er selvfølgelig vildt spændende! Men jeg er simpelthen også bange. Jeg kan godt blive bange for at fejle. Jeg vil gerne gøre det godt.

Her er det at jeg skal minde mig selv om at jeg allerede gør det godt. Jeg minder mig selv om den her følelse har jeg haft så mange gange før, og jeg er overlevet. Jeg er ikke bare overlevet, men har klaret det fint.

Jeg øver mig i at fjerne præstationsræs fra mine tanker og stole på at jeg gør mit bedste og det er mere end godt nok!

Så til dig der måske skal til eksamen, starte på et nyt arbejde, løfte en tungere vægt end hvad du er vant til… Husk hvor du startede, husk nogle succes oplevelser hvor du har klaret den før. Og husk du er pisse sej. 

Vid du gør dit bedste under de omstændigheder der er. Gør det selvom det kan føles vildt. Jeg tror så meget på dig! Du er pisse sej. 

Overspisning og mønstre 

  
Som jeg ofte siger så tror jeg ikke det er den enkelte fødevarer der skader dig, gør dig overvægtig eller bidrager til livsstilssygdomme.

For et stykke kage engang imellem når man har lyst er rart og en nydelse.

Kage man spiser fordi det er en vane man gør når man f.eks. er ked af det er som regel ikke en nydelse.

Måske du har fået en vane enten som barn, eller senere i livet, at mad/kage er noget man trøster sig med. Det kan være du gør det helt uden at tænke over det.

Det betyder ikke det er kagen der er et problem. Det kan bare være det er vanerne omkring kagen (indsæt selv din yndlings trøste mad).

Her er det situationer hvor mange bruger maden på en uhensigtsmæssig måde:

  • Når man er ked af det 
  • Skammer sig
  • Føler sig ensom 
  • Keder sig 
  • Ikke har fået sagt fra 
  • Føler sig frustreret

Det er som regel de “sværere” følelser der kan være svære at håndtere der fungerer som en trigger.

Da jeg overspiste hver aften følte jeg mig bange, frustreret, ensom og helt ude og skide. Da jeg blev træt af det ville jeg noget andet. 

Jeg begyndte at gå en tur hver aften. Det gjorde at jeg fik det bedre. Jeg så lysere på tingene. Jeg havde mere luft indeni. Det gjorde også at jeg ikke havde lyst til at overspise når jeg kom hjem, og jeg fik igen en følelse af at kunne kontrollere mine handlinger. Det boostede min selvtillid og jeg fik implementeret flere gode vaner.

Min pointe er at det kan være en god ide at undersøge i hvilke situationer man har nogle uhensigtsmæssige vaner, og finde ud af “hvad kan jeg gøre istedet?”.

Hav gerne 3 livslinjer klar, det kan være:

  • Ring til en ven/veninde
  • Gå en tur
  • Dans i stuen 

Det kan være lige præcis hvad der virker for dig. 

Hvis du ikke kan lade være og har overspist, så slå ikke dig selv oven i hovedet. Du har gjort dit bedste, og at slå sig selv oven i hovedet har vist aldrig hjulpet nogen.

Vil du gerne have hjælp til at ændre dine mønstre kan du kontakte mig på qittoora@gmail.com.

God dag venner!

Singlelivet og Valentinesday 

  
Jeg har snart været single i et år. Et helt år med mig og random dates.

Der er noget vildt fedt i at være alene. Det der med at kunne bestemme alt selv. Ikke tage hensyn til nogen. Rode eller ikke rode. Skide med åben dør. Bruge en masse tid med venner og veninder. Der har været mange vildt gode ting.

Der er også trælse ting. Alle regninger står du selv for. På en søndag som idag hvor man har lidt tømmermænd er det ikke så hyggeligt at putte med sig selv. Der er ikke en at dele ting (gode som dårlige) med… De der dage hvor man har brug for et ekstra langt knus eller nogen der fortæller at man elsket (udover ens mor, tak mor). 

Jeg vil gerne møde en med tiden. En der får mig til at grine, gør mig blød i knæene og som jeg synes er helt igennem fantastisk! Jeg drømmer da om alle de der kæreste agtige ting, jeg vil bare heller ikke gå på kompromis. Jeg har ikke travlt.  

Det skal føles helt rigtigt med masser af sommerfugle i maven. 

Det har jeg ikke mødt endnu, og så er det altså federe og være alene… 

Jeg har brugt min søndag på netflix og indisk fra just eat. 

Det var så fint!

Happy Valentinesday hvad enten du fejrer den alene eller med dit livs kærlighed. 

Skechers – ja tak!

  
De søde mennesker fra  Skechers skrev og spurgte om jeg havde lyst til at prøve deres nye sko (som bl.a. har vundet iforms test). 

Normalt er jeg ikke så vild med sponsoreret ting, men var nysgerrig og sagde ja med det forbehold at jeg ville skrive min helt ærlige mening.

Nu har jeg prøvet skoene til noget af det som jeg træner oftest. Det er hjemmetræning og det bliver som regel kropsvægt øvelser eller træning med kettlebells. 

Og helt ærligt, så synes jeg det er vildt lækre sko! De er super lette, de følger din fod fordi de er virkelig fleksible og de har en god pasform. 

Jeg skulle vænne mig til farven, fordi jeg sjældent bruger vilde farver. Til gengæld er jeg nu kommet over min farve frygt, og synes faktisk det er meget fedt med noget der lyser lidt op på sådan en grå dag.

Jeg er super glad for at jeg takkede ja til at prøve dem!

Du kan få dem her hvor de har en masse andre lækre sko også! 

Tal pænt!

  
Billedet er taget på en ferie med min mor. En lille græsk ø hvor vi levede af sardiner, græsk salat og hvidvin. Den bedste ferie nogensinde ❤️ 

Jeg vejede en del mere dengang. Det var ikke da jeg var allerstørst, men jeg vejede mere. 
Jeg havde set en fyr som jeg lidt havde på fornemmelsen godt kunne lide mig, men som heller ikke synes det var fedt at være ude med mig fordi jeg skilte mig ud fra normen… 
Han skrev igår. Han havde set at jeg havde tabt og synes jeg var blevet så smuk! Han var virkelig overrasket over at jeg egentlig var så smuk.
Jeg er præcis den samme person og hvad én synes om mit udseende er super irrelevant for mig. Alt er subjektivt og hvad folk synes om mit udseende har ikke noget med mig at gøre. Det er deres mening og siger ikke så meget om mig. 
Det fik mig til at tænke… Jeg synes generelt vi skal blive bedre til at tale pænt til andre. 
At give et kompliment kan også være en hemmelig sviner.. “Du er godt nok flot efter du har tabt dig!” (Så jeg var mindre flot før eller hvad?!)… Jeg har hørt mange eksempler når folk taler om min vægt. Det kan være ret sårende. 
Så bare lige en opfordring til at vi alle tænker os lidt om når vi giver “komplimenter” eller helt lader være, og bare spørger… Hvordan har du det?? 
Der er mange måder at komplimentere andre på. Man kan sagtens rose uden at fordømme det folk kommer fra. Husk, man er mere end bare en krop. God weekend venner!