Nina 28 år

  
Jeg absolut elsker fødselsdag!!!

Ikke så meget pga. gaverne, men fordi jeg har en mulighed for at invitere alle dem jeg godt kan lide.

Min ven Thomas mobber mig altid lidt fordi jeg har en fødselsdags uge. En uge med forberedelser.

Vi har alle travlt med hver vores… Fødselsdag er noget man sætter tid af til. Derfor synes jeg det er så genialt!

Jeg har forresten besluttet at bage boller (har du en god bolle opskrift?), brownie (opskrift er der styr på) og cheesecake (kender du en god opskrift uden husblas? Magter ikke det show!)! Så skal der være ost (masser), varm kakao og champagne. 

Jeg har dog ønsket mig nogle ting. F.eks. 

  • Creme, sådan lækkerhedsfaktor 
  • Tøj! Alt fra strømper til træningstøj
  • Planter med krukke
  • Bobler 
  • Noget som folk har lyst til at give mig

Som sagt er det vigtigste at folk kommer og hygger!

Men hey! Hvor er det bedste sted at købe fødselsdagshalløj? Altså sådan noget pynt (ja, jeg går all in!).

Hvordan fejrer du din dag?

Advertisements

Presset tider

  
 For tiden må jeg nok erkende at jeg er lidt i minus på overskuds-kontoen. 

Jeg har nok ikke helt ville se det i øjnene (fordi jeg bilder mig ind at jeg kan alt). Men jeg har bare følt mig presset på mange fronter, lidt for længe.
Jeg kan mærke det ved mit enorme søvn behov og at mange ting virker uoverskuelige, specielt studiet. 
Det eneste der virker for mig er at skrue ned. Jeg skruer ned for ambitionsniveauet i forhold til træning, skole, mit sociale niveau og så tager jeg en dag ad gangen.
Jeg gør mit bedste og minder mig om hvor fint det er. 
Jeg minder også mig selv om at jeg skal slappe lidt af. Jeg kan ikke være den bedste altid, hele tiden. Jeg har nogle gange alt for høje forventinger til mig selv og har til tider svært ved at huske alt det jeg har klaret og klarer. 
Ofte er det der hæmmer mig sådan lidt præstationsangst. Jeg vil jo gerne gøre det så godt så godt… Jeg glemmer bare at jeg jo gør det godt nok. Også selvom mit liv er langt fra perfekt. For hvem har et liv der er det, altid?
Men jeg gør altid mit bedste. Det er mine 100%. Mine 100% er altid gode nok. 
Hele weekenden har jeg ligget i min seng. Trænet og gået tilbage i min seng. Det har været så tiltrængt. Søvn er så fint for mig når jeg føler presset!
Så til dig der er lidt presset så skru ned. Ikke for altid, men måske lige for en periode. Giv dig selv lidt lang line… Lidt plads, du ved. 
Husk! Styrke er hvad du gør under de omstændigheder der er, og du gør det skide godt.
Det hele er SÅ fint.

En god mellemting

  
Dagens noget tåget løbetur… Jeg ved ikke hvor langt eller hvor hurtigt jeg løb. Jeg ved jeg har det godt nu. 

Det er vigtigt for mig! 

Men skal man ikke presse sig selv til sine træninger?!?!

Jo. Nogle gange. Når overskuddet er der. Det er mit ikke for tiden. 

Studiet fylder virkelig meget og jeg har bare været sådan ret stresset og følt mig presset på mange fronter. Så jeg har ikke brug for at presse mig selv på flere fronter. 

Det betyder ikke at jeg giver helt op og lægger mig under dynen for evigt. Det får jeg det heller ikke godt af. En god mellemting. Ved ikke at presse mig selv får lyst til min træning.

Lige nu skal jeg have det godt, og en 25 min. løbetur var rigtig fint. Ligesom at igår var 15 min. swings og en halv times dans fint. 

Der er resten af livet til at presse mig selv. Det går nok alt sammen! Nu handler det bare om at have det godt. 

God lørdag venner!

Motivation

  
Let’s face it…

Der er bare dage det er sjovere at træne end andre. Nogle gange gider jeg ikke og andre gange er det fordi jeg bare skal gøre noget andet.

Måske det her kan hjælpe dig i perioder hvor du kæmper lidt.

  • Måske det handler om at den planlagte træning keder mig, så gør jeg noget andet. Variation er vigtigt for mig.
  • Det hjælper mig at sætte musik på. Nogle gange prodigy, andre gange happy happy, andre gange 90’er hip hop.
  • Jeg diskuterer så lidt med mig selv som muligt og tager tøjet på og gør noget.
  • Træning med andre virker for rigtig mange!
  • Find et tidspunkt på dagen der virker! Jeg skal som regel op kl. 6 og ved at jeg derfor ikke står op kl. 5 og træner, så planlægger jeg at gøre det senere.
  • Siger til mig selv jeg skal lave halvdelen af det jeg har planlagt (så er det mere overskueligt at komme igang) og når jeg er igang har jeg som regel lyst til at lave det hele alligevel.
  • Slapper lidt. Måske du har brug for en uges pause, så du igen glæder dig til træningen.

Hvad virker for dig?

God træning!

Nye udfordringer

  
 Jeg læser til psykomotorisk terapeut og arbejder med mennesker og vil gerne gøre det så godt som muligt. 

Det betyder meget for mig at gøre det godt. 

Imorgen skal jeg i praktik. Jeg er simpelthen så nervøs. Jeg skal vide en masse om anatomi, fysiologi, psykologi og behandling. 

Det er selvfølgelig vildt spændende! Men jeg er simpelthen også bange. Jeg kan godt blive bange for at fejle. Jeg vil gerne gøre det godt.

Her er det at jeg skal minde mig selv om at jeg allerede gør det godt. Jeg minder mig selv om den her følelse har jeg haft så mange gange før, og jeg er overlevet. Jeg er ikke bare overlevet, men har klaret det fint.

Jeg øver mig i at fjerne præstationsræs fra mine tanker og stole på at jeg gør mit bedste og det er mere end godt nok!

Så til dig der måske skal til eksamen, starte på et nyt arbejde, løfte en tungere vægt end hvad du er vant til… Husk hvor du startede, husk nogle succes oplevelser hvor du har klaret den før. Og husk du er pisse sej. 

Vid du gør dit bedste under de omstændigheder der er. Gør det selvom det kan føles vildt. Jeg tror så meget på dig! Du er pisse sej. 

Overspisning og mønstre 

  
Som jeg ofte siger så tror jeg ikke det er den enkelte fødevarer der skader dig, gør dig overvægtig eller bidrager til livsstilssygdomme.

For et stykke kage engang imellem når man har lyst er rart og en nydelse.

Kage man spiser fordi det er en vane man gør når man f.eks. er ked af det er som regel ikke en nydelse.

Måske du har fået en vane enten som barn, eller senere i livet, at mad/kage er noget man trøster sig med. Det kan være du gør det helt uden at tænke over det.

Det betyder ikke det er kagen der er et problem. Det kan bare være det er vanerne omkring kagen (indsæt selv din yndlings trøste mad).

Her er det situationer hvor mange bruger maden på en uhensigtsmæssig måde:

  • Når man er ked af det 
  • Skammer sig
  • Føler sig ensom 
  • Keder sig 
  • Ikke har fået sagt fra 
  • Føler sig frustreret

Det er som regel de “sværere” følelser der kan være svære at håndtere der fungerer som en trigger.

Da jeg overspiste hver aften følte jeg mig bange, frustreret, ensom og helt ude og skide. Da jeg blev træt af det ville jeg noget andet. 

Jeg begyndte at gå en tur hver aften. Det gjorde at jeg fik det bedre. Jeg så lysere på tingene. Jeg havde mere luft indeni. Det gjorde også at jeg ikke havde lyst til at overspise når jeg kom hjem, og jeg fik igen en følelse af at kunne kontrollere mine handlinger. Det boostede min selvtillid og jeg fik implementeret flere gode vaner.

Min pointe er at det kan være en god ide at undersøge i hvilke situationer man har nogle uhensigtsmæssige vaner, og finde ud af “hvad kan jeg gøre istedet?”.

Hav gerne 3 livslinjer klar, det kan være:

  • Ring til en ven/veninde
  • Gå en tur
  • Dans i stuen 

Det kan være lige præcis hvad der virker for dig. 

Hvis du ikke kan lade være og har overspist, så slå ikke dig selv oven i hovedet. Du har gjort dit bedste, og at slå sig selv oven i hovedet har vist aldrig hjulpet nogen.

Vil du gerne have hjælp til at ændre dine mønstre kan du kontakte mig på qittoora@gmail.com.

God dag venner!

Singlelivet og Valentinesday 

  
Jeg har snart været single i et år. Et helt år med mig og random dates.

Der er noget vildt fedt i at være alene. Det der med at kunne bestemme alt selv. Ikke tage hensyn til nogen. Rode eller ikke rode. Skide med åben dør. Bruge en masse tid med venner og veninder. Der har været mange vildt gode ting.

Der er også trælse ting. Alle regninger står du selv for. På en søndag som idag hvor man har lidt tømmermænd er det ikke så hyggeligt at putte med sig selv. Der er ikke en at dele ting (gode som dårlige) med… De der dage hvor man har brug for et ekstra langt knus eller nogen der fortæller at man elsket (udover ens mor, tak mor). 

Jeg vil gerne møde en med tiden. En der får mig til at grine, gør mig blød i knæene og som jeg synes er helt igennem fantastisk! Jeg drømmer da om alle de der kæreste agtige ting, jeg vil bare heller ikke gå på kompromis. Jeg har ikke travlt.  

Det skal føles helt rigtigt med masser af sommerfugle i maven. 

Det har jeg ikke mødt endnu, og så er det altså federe og være alene… 

Jeg har brugt min søndag på netflix og indisk fra just eat. 

Det var så fint!

Happy Valentinesday hvad enten du fejrer den alene eller med dit livs kærlighed.