Fraklip


Sociale medier og det billede man skaber af sig selv… Ja. Jeg har lagt mindre flatterende billeder op før, men nu får i dem igen og flere til.

Ro på. Du gør det skidegodt! Alle er helt normale og sociale medier er som regel sådan som man gerne vil se ud, men som man ofte aka. meget sjældent aka. stort set aldrig, overhovedet faktisk slet ikke gør. 

News flash! We are all human beings. 

1. Niclas der tager billeder af hyggelig morgenmad og jeg (og vores mad!) bliver angrebet af hvepse.


2. Snap billeder til sine venner


3. Nærmest daglige billeder til min søster. Her et smukt eksempel på en dejlig strandtur.


4. Sådan som man egentlig ser ud når man har hjemme forkælelse 


5. Når ens venner er super dårlige fotografer og du gerne vil lægge et lækkert sommerbillede op.


6. Når du lige har fået en ansigtsbehandling og sovet.


7. Når du skal se naturlig og sød ud

8. Når du er fuld og glad og øjnene forsvinder.

8. Når du ikke ved at andre tager billeder og du har gang i en seriøs shakedown.

9. Når du tager et billede for at se om din mascara er løbet under cykelturen.


10. Når lyset og din pose spiller – eller ikke spiller.

Advertisements

Hvordan klarer man krise?


Jeg har selv stået i forskellige kriser i mit liv. Det er ikke rart, men det er heller ikke unormalt. Der er ingen facitlister, men jeg tænkt lidt over hvad der har virket for mig.

Mange skriver hvordan jeg klarer den, og det gør jeg fordi der jo ikke er et alternativ. Der findes desværre ingen pauseknap (selvom den godt kunne bruges!)

Jeg har dage hvor jeg holder hovedet højt, tror på det bedste og hiver mig selv op. 

Så er der dage hvor jeg græder i sengen. Sådan helt inderligt og tungt. 

Der er dage hvor jeg råber lort og er sur.

Så er der dage hvor jeg ikke tænker over det.

Det ene er ikke mere rigtigt end det andet. Jeg tror det vigtigste er at give dig selv plads. Plads til at springe den træning over og tage en lur på sofaen, plads at træne hårdt, plads til de der farlige følelser som egentlig er super irriterende men som er der.

Du gør det skide godt under de omstændigheder der er! Virkelig. Også selvom det ikke altid virker sådan. Så er det sådan. 

Igen, så tror jeg at du skal sænke forventningerne til hvad du skal og ikke skal. Du skal kun det der føles rart, behageligt og dejligt for dig.

Hvis du er i tvivl, så stil dig selv spørgsmålet “føles det godt i maven?”. Hvis ja, gør det. Hvis nej, så sig til veninden i må ses en anden dag og put under dynen. 

Jeg har prøvet at lave en liste over ting der har hjulpet mig igennem kriser:

  • Søvn! Masser af søvn og hvile
  • Venner, veninder og familie. Der er ikke noget i vejen med at bede om hjælp.
  • Træning. Træning tilpasset mit humør og overskud.
  • Lange gåture i naturen. Naturen kan bare noget!
  • Kram. Det virker. 
  • Forkælelse. Ansigtsbehandling (fik for nyligt en hos Bodyimage), massage, lange bade, fodbad – you name it. Lidt forkælelse og nus hjælper altid.
  • Rødvin med veninder.
  • Tudeture. 
  • At lave ting der handler om noget andet. Biografen, netflix eller en god bog. (Elsker selv Planetariet!!)
  • Vid at der er en ny dag imorgen og jeg gør mit aller aller bedste.
  • Minder mig selv om gode og rare ting før jeg skal sove.

Kriser kan virke forfærdelige og er det også. Det er desværre en del af livet, og betyder at man må få det bedste ud af det der er. 

Så klap lige dig selv på skulderen! Er sikker på du gør det SÅ godt.

Jeg hepper på dig.