Styrk, nyd og ros din krop

Jeg tror ikke sundhed handler om afsavn, straf eller selvlede. Jeg tror ikke vejen frem er at straffe dig selv i januar for de pebernødder og den gløgg du drak i december.

Desværre er det sådan for mange, men det vil jeg gerne gøre op med. 

Sundhed handler for mig om glæde. Det handler om at træffe gode valg for dig og behandle dig selv med respekt og kærlighed. 

Jeg oplever en glæde ved at komme i kontakt med min krop, ved at kunne mærke mine fødder, mine ben, min mave, min ryg, mine arme, nakke og hoved. Hele min krop. 

At være i kontakt med hele mig giver mig en følelse af grounding, en oplevelse af at være forankret i mig. Det vil jeg gerne rigtig give videre til dig. 

På mit hold i januar vil vi arbejde med tilstedeværelse, accept, styrke, mobilitet og ro. Det bliver 1,5 time med bevægelse og afspænding. 1,5 time som forhåbentlig bliver en frirum for dig. 

Der er hold træning alle fredage i januar og du bestemmer om du skal med 1 eller alle 4 gange. Det kommer til at foregå i Dansekapellet i Nordvest og koster 150kr. pr. gang.

Der er træning de følgende datoer:

  • 6/1 kl. 16-17.30
  • 13/1 kl. 16-17.30
  • 20/1 kl. 16-17.30
  • 27/1 kl. 15-16.30

Jeg glæder mig meget. 

Send en mail til qittoora@gmail.com hvis du skal med.

God dag min ven.

Hverdagssund bevægelse og glæde

Sundhed bliver ofte omtalt som en kamp, en kamp som man skal vinde. “Kampen mod kiloene”, “kampen mod sig selv”. 
Men ville det ikke være rart hvis man ikke behøvede kæmpe? 
Ofte når folk tager på eller overspiser handler det ikke om mad, men måske en oplevelse af ikke at kunne rumme det svære, det grimme og alt det vi helst ikke vil føle. Det er også ubehageligt. Men det er der jo uanset hvad. 
Man kan gå i terapi, man kan få massage, man kan mange ting. Der findes ikke noget rigtigt eller forkert. En ting der virker for mig er at komme i kontakt med kroppen. At være tilstede. I kroppen. Ikke i tankerne. At være i det der er. Smukt eller grimt. 
Sundhed handler for mig også om glæde. Jeg oplever en glæde ved at komme i kontakt med min krop, ved at kunne mærke mine fødder, mine ben, min mave, min ryg, mine arme, nakke og hoved. Hele min krop. 
At være i kontakt med hele mig giver mig en følelse af grounding, en oplevelse af at være forankret i mig. Det vil jeg gerne rigtig give videre til dig. 
På mit hold i januar vil vi arbejde med tilstedeværelse, accept, styrke, mobilitet og ro. Det bliver 1,5 time med bevægelse og afspænding. 1,5 time som forhåbentlig bliver en frirum for dig. 
Send en mail til qittoora@gmail.com hvis du skal med.
God dag min ven.

Hverdagssund bevægelse


Hverdagssund bevægelse.

 Det hedder mit nye hold og idag er der lige præcis én måned til holdet starter.

Shit jeg glæder mig! 

Holdet bliver en blanding af en psykomotoriske tilgang til bevægelse, pilates og afspænding. 

Holdet er for dig der savner nærvær i bevægelse, inspiration til daglig og overskuelig bevægelse og ikke mindst en ro. Fra hoved til krop, grounding, tilstedeværelse og succes er nogle af de ting vi kommer til at arbejde med samt styrke, mobilitet og afspænding. Holdet er for alle. 

Første gang bliver d. 06.01.17 kl. 16-17.30 i Dansekapellet i NV, og det koster 150kr. pr. gang. Skal du sikre dig en plads (folk er begyndt at booke) så send mig en mail på qittoora@gmail.com ❤️ Du kan selv vælge om du vil deltage en, to, tre eller fire fredage.

Jeg glæder mig så meget til at se dig! 

Holdtræning i januar 


Min brillestang er muligvis knækket! Men shit jeg har det for vildt lige nu 🙈 Jeg har booket et lokale i danse kapellet. Den flotte flotte kuppel sal.Der vil jeg fredage i januar lave holdtræning! Wuhuuu jeg glæder mig. 

Det bliver en blanding af krospbevidsthedstræning, pilates og så slutter vi af med en afspænding. Det bliver små hold på 12 mand, så der er plads og tid til alle. Åh hvor jeg glæder mig til at give dig redskaber til kærlig træning, styrke, mobilitet, nærvær og ro i både krop og sind! 

Er det noget for dig? Så send en besked til qittoora@gmail.com, så sender jeg mere ud når de sidste detaljer er på vej. 

Yay hvor jeg glæder mig! 

Skær det unødvendige fra


Jeg har ikke lange ben. Jeg er heller ikke tynd. Jeg har ikke langt hår. Jeg har fedt på kroppen også på maven. Jeg har lidt trekant formede bryster. Det ene lidt større end det andet. Mine øjenvipper er super korte, sådan lidt tagrende agtige. Jeg har æblekinder. 

Men ved du hvad? 

Det betyder ingenting, virkelig ingenting, for hvordan jeg har det med mig selv eller min lykke i mit liv. Andre læser det måske som noget negativt, men jeg synes det er sødt for det min krop. Min krop der har været igennem så meget og klaret det så fint. Det er ikke andres idealer der skal bestemme hvordan jeg har det med mig. 

Aldrig har jeg været så lykkelig for livet som jeg er for tiden. Det er ikke min krops udformning der dikterer om jeg tillader mig selv og opleve gode ting med dem jeg elsker. 

Hvad tildeler du opmærksomhed? Jeg synes livet er så fantastisk, dejligt, hårdt, brutalt, roligt, rutschebaneagtigt…. men det er simpelthen ikke andres forventninger, mine egne urealistiske neuroser, eller negative kommentarer der skal diktere hvordan jeg skal have det med mig selv og mit liv. 

Måske du allerede gør det skide godt og har det skide godt, hvis du bare lige skærer alt muligt unødvendigt (som sindssyge idealer) fra? 

Du gør det skide godt!

Bybi


Igår var jeg ude og besøge søde Penelope som jeg kender og som arbejder hos Bybi

Jeg fik alt det her lækre med hjem (når man køber ude hos dem får man bl.a. blomsterfrø med hjem så der er lidt til bierne). 

Bybi er et super fedt projekt hvor de laver den lækreste honning bl.a. på taget af Københavns rådhus, Nørrebro, botanisk have og flere andre steder i byen. Normalt er jeg ikke super meget til honning men den de laver er fra forskellige steder i byen og man kan virkelig smage forskel! Deres honning er ikke bare sød, den har forskellige smagsnuancer udfra hvor i byen den er fra. Den fra botanisk have smager nærmest også af krydderurter.

Udover at lave fuldstændig genial honning så elsker jeg virksomheder som Bybi, som involverer hjemløse, asylansøgere og andre socialt udsatte. Jeg synes det er et ret genialt koncept, og synes du skulle kende til dem.

P.S. Jeg lærte også en masse om bier, hvor seje de egentlig er. Vidste du f.eks. at dronningen mødes til gangbang i luften med hankønsbierne? Hankønsbierne har en kæmpemæssig bi-penis der fylder hele deres krop (nærmest) og som kommer så voldsomt så de eksploderer og dør. Well now you know. 

God dag!

Du er god nok!


Jo mere jeg tror på mig selv jo flere valg der er gode for mig er jeg i stand til at træffe. Jo flere sunde valg jeg træffer, jo stærkere føler jeg mig og det styrker mig i forhold til at leve det liv jeg har det allerbedst med. 

Det handler ikke kun om grøntsager of træning. Det handler om meget mere. Det handler om alle handlemønstre i livet som måske kan frarøve dig det liv som du ønsker og drømmer om.

Jeg synes det er vildt spændende at arbejde med det der med at være sin egen værste fjende, for det er netop en af de ting der kan forhindre dig i at tro at du fortjener det allerbedste, og dermed også forhindrer at du træffer sundere og mere livsglade valg. 

“Jeg er ikke god nok”

“Det her kan jeg ikke finde ud af”

“Jeg er ikke klog nok, smuk nok, stærk nok, tynd nok – you name it, bare aldrig nok”

Alle de der små ting mange fortæller sig selv, som jo ikke passer! 

Fordi tanker er tanker og ikke nødvendigvis sandheden. 

Men hvordan gør man så når man er kommet ind i den der onde spiral? Jeg kalder den ofte for selvhadsboblen. Den bobbel 95 % af dem jeg har arbejdet med kender. Den der kan være svær at komme ud af. Men som man kan komme ud af! 

For mig er der flere ting der har hjulpet og jeg har prøvet at lave en guide som måske kan hjælpe dig hvis du sidder fast i selvhadsboblen.

  1.  For det første går jeg aldrig ind i følelsen af ikke at være tynd nok, klog nok, stærk nok, tilstrækkelig, ______ (indsæt selv noget negativt). Aldrig i situationen. I situationen ved jeg at det ikke nytter noget at kigge på problemerne fordi jeg ikke er særlig objektiv, men fanget i en øv-stemme. Derfor siger jeg “shh”, “hold kæft” eller  “jeg ser dig men har ikke tid lige nu”. Jeg anerkender den er der men jeg vælger hvornår jeg skal tage mig af det. Det er mig der bestemmer og ikke mine tanker.
  2.  Jeg venter til dagen efter, aftaler et tidspunkt med mig selv hvor der er ro og plads til at se på hvad der skete. Jeg vælger et tidspunkt hvor jeg er ude af følelsen, så jeg kan se på det lidt udefra. Ofte for mit vedkommende handler det ikke om ydre ting, det handler jo som oftest ikke om ikke at være tynd nok eller stærk nok, men en indre smerte. F.eks. relationer som egentlig ikke gavner mig, eller som er svære.  
  3. Jeg beskæftiger mig med mennesker og ting jeg ved der gavner mig. Jeg sætter mig selv mindre mål som er let tilgængelige og som sikrer mig en følelse af succes og at jeg godt kan. Det nytter ikke noget at sætte barren for højt og endnu engang fejle. Hellere sætte den lidt lavere og lykkedes. Det handler om at bygge dig selv op.
  4. Anerkend de ting du allerede gør. Anerkend og ros dig selv for de ting du gør som allerede er gode ting. Gode vaner, gode relationer eller nye ting du har fundet ud af du godt kan. 

Desuden handler det om generelt set at give sig selv lidt lang line.  

Jeg hepper på dig. Jeg synes du gør det så godt.